Mond tot mond blijft/blijkt belangrijk

Ondanks alle mooie theorieën en beweringen over de impact van nieuwe mediakanalen is de klassieke mond tot mond reclame nog steeds de meest effectieve manier om een evenement dat op een groot publiek mikt te promoten. Als je ‘mond tot mond’ koppelt aan de impact van het internet kan je zeer krachtig communiceren. De Keller Fay Group becijferde dat 15 procent van de consumenten in de Verenigde Staten goed zijn voor één derde van alle mond tot mond publiciteit. Het is verder opvallend dat volgens de onderzoekers 72 procent van de gespreken offline worden gevoerd. Het internet is daarbij evenwel de meest aangehaalde bron. “Word of mouth marketing is one of the most powerful tools in the marketing arsenal today. The power of one-to-one connections between people cannot be overestimated”, aldus de Keller Fay Group. De vraag is hoe bereik je die 15 procent die zorgt voor 33 procent van mond tot mond reclame?!

http://www.kellerfay.com/

Advertisements
Geplaatst in marketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: