De natte droom van elke eventmarketeer?

Wat doe je als je klanten (of een bepaalde groep klanten) vragen een event te organiseren met het doel je product te verbeteren? De natte droom van elke eventmarketeer?

Op de de website theinquierer.net vraagt ene Mailforlen zich af of het Belgische internet niet zou gebaat zijn met een hack-event. “Nee, geen aanvalshackers, maar geeks en kids die met code en functies van je online applicaties rare dingen doen die je niet zou verwachten. Yahoo, Microsoft, Google, Intel en anderen hebben dergelijke ‘Tours’, waarom zouden Skynet, Telenet, Proximus, …… er ook geen organiseren?”, wil Mailforlen weten. De inspiratie haalt Mailforlen bij Yahoo. Het bedrijf “nodigde 500 geeks en coders uit om hun ideeën uit te werken en dan in 5 minuten voor te stellen aan de directie. Speeddating tussen geeks en bazen. Met drank, pizza, optredens en waarschijnlijk weirdo’s naast kostuumventjes. (..) Op een andere Yahoo Hack event waren er meer dan 100 ploegen die elk 90 seconden hadden om hun idee voor te stellen. Yahoo heeft dergelijke evenementen op regelmatige tijdstippen op verschillende continenten. Ik zou benieuwd zijn wat zo’n hackevent zou opbrengen voor skynetblogs of andere skynetproducten, voor Telenet Garage of voor hln.be …..”.

Hebben de Belgische internetaanbieders de behoefte om met doorgedreven innovaties uit te pakken? Zijn er volgende ‘geeks en coders’ in België om een aanvaardbaar aantal deelnemers op de been te krijgen? De bal ligt in het kamp van de Belgische internetbedrijven!

Advertisements
Geplaatst in algemeen, events

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: