Mond tot mond klopt e-mail

Microsoft Digital Advertising Solutions maakte in januari een onderzoek bekend waarin het de invloed van e-mail op het aankoopgedrag onderzocht. Het resultaat is overduidelijk en toont aan dat bijzonder veel mensen zich laten informeren of inspireren via e-mail. Het bedrijf stelt dat e-mail de op één na meest vertrouwelijke vorm van communicatie is. Enkel mond tot mond gaat het e-mailverkeer vooraf. Je moet er maar eens de volledige persmededeling op naslaan.

Sommige eventmarketeers zullen vooral geïnteresseerd zijn in dit resultaat. 76 procent van de mannelijke respondenten en 81 procent van de vrouwen regelen hun sociaal leven en hun vrijetijdsbesteding via e-mail. Ze spreken af welke films ze willen zien en welke evenementen ze willen bezoeken.

Het is leuk de praktijk door onderzoek bevestigd te zien. Snel nog even een e-mail sturen naar enkele vrienden in verband met hun plannen voor vanavond. :)

Advertenties
Geplaatst in Onderzoek

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: