Amerikanen gaan voluit voor nieuwe media

De American Advertising Federation (AFF) publiceerde in februari het “AFF Media Investment Survey 2007” waaruit blijkt dat een overdonderende meerderheid van de “advertising industry leaders” dit jaar geld vrijmaakt voor nieuwe media en “experimentation”. Ongeveer drie kwart van de bevraagden zegt 20 procent van zijn budget te zullen besteden aan nieuwe media. Het onderzoek maakt ook duidelijk dat men ervan overtuigd is dat de traditionele media moeten innoveren om competitief te blijven. Dagbladen, televisie en radio staan in de top drie van mediakanalen die volgens de respondenten een nieuwe aanpak nodig hebben.

Het onderzoek brengt geen schokkende resultaten aan het licht, maar bevestigt – geloof ik – een evolutie waarmee ook (vooral) publieksevenementen rekening dienen te houden.

Lees hier het volledige onderzoek. (powerpointpresentatie)

Advertisements
Geplaatst in Onderzoek

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: