De Gouden Hot Shot gaat naar Toon!

Toon Vermeir kreeg vorige maandag op de Dag van de Cultuurcommunicatie de Gouden Hot Shot! Hij bedacht in het kader van zijn stage de triootjescampagne voor cultuurcentrum Belgica. Toon woont (net zoals ikzelf) in Dendermonde. Toon, proficiat!

Met de actie werden jongeren aangemoedigd om met minstens drie een voorstellingen bij te wonen. Het resultaat is verbluffend: een stijging van liefst 40% in de ticketverkoop aan jongeren tegenover vorig seizoen. Bovendien kostte de volledige campagne slechts 500 euro.

“Met een budget van nauwelijks 500 euro wist een stagiair bij cultuurcentrum Belgica een succesvol publieksverruimend project op te starten, dat een speciale aanmoedigingsprijs verdient. Met zeer beperkte middelen werden jongeren geprikkeld om aan een trio deel te nemen. Wie twee mensen weet te overtuigen om naar een voorstelling te gaan, kan dat doen aan verminderde prijs. Een beproefd idee, maar de economische uitwerking, de goede resultaten en de zinvolle en juiste aandacht voor effectmetingen, bewijzen dat met weinig middelen veel mogelijk kan zijn. Een Gouden Shotje ter aanmoediging met dank aan CJP.” (uit het juryverslag)

Lees hier het volledige verslag van de jury.

Bezoek ook de actiesite: www.triootjes.net

Advertenties
Geplaatst in communicatie, marketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: