3 belangrijke lessen

Ik heb (zonder lachen) de voorbije week drie belangrijke dingen geleerd …

1. Check en dubbelcheck àlle data en uren in je berichtgeving. Zeker als je publieksevenementen communiceert, zijn de correcte vermelding van data en uren van groot belang. Je krijgt gegarandeerd ontevreden bezoekers als je aanvanguren, vertrekuren, … fout vermeld. Als je onaangename reacties van bezoekers, opdrachtgevers en/of collega’s (de collega’s die direct contact hebben met bezoekers) wilt vermijden en je achteraf een hoop werk wilt besparen, check en dubbelcheck data en uren. Ik kan het weten … :)

2. Snelheid is (dikwijls) omgekeerd evenredig met kwaliteit. Snel een klus afwerken, is nadeling voor de kwaliteit van je werk. Ik weet het en toch laat ik me er telkens door verrassen. Vanaf morgen gaat de voet van het gaspedaal.

3. Vraag, verwacht, verlang een duidelijke briefing. Het is zo goed als onbegonnen werk om zonder informatie, zonder briefing een opdracht tot een goed eind te brengen.

Mijn nieuwe aanpak: genoeg tijd nemen om te luisteren, vragen te stellen, informatie te verzamelen … en dan handelen en voorstellen doen.

Geplaatst in algemeen, communicatie, copywriting, Tips

Geef een reactie

