De 10 gouden regels van virale communicatie

Ik kon eergisteren dankzij Markee in de Gent de presentatie van Jimmy Maymann (oprichting van www.goviral.com) en Duncan Brown (auteur van ‘Influencers Marketing”) bijwonen. Heel indrukwekkende allemaal, maar wat me misschien nog het meest zal bijblijven zijn de tien gouden regels van Koen Denolf (Markee) in verband met online communicatie.

1. Love thy consumer. Zorg ervoor dat je communicatie er goed uit ziet!
2. Use the language. Je communicatie mag anderzijds ook niet te gelikt zijn. Surfers zijn veel gewoon. Voorbeeld.
3. Use things that work. Voorbeeld.
4. Speel in op de actualiteit. Voorbeeld.
5. Neem een voorsprong door techniek. Gebruik nieuwe technologieën om je verhaal te vertellen.
6. Keep it real. Niet iedereen reageert op virals: 90% zijn passieve kijkers, 9,9% participeert en slechts 0,1% creëert.
7. Giving is the new taking.
8. Get talked about. Zorg voor voldoende gespreksvoer.
9. Make it personal.
10. Make a plan. Maak bovendien niet alleen een plan, maar meet ook alle mogelijke gegevens en stuur je communicatie bij wanneer en waar nodig.

(c) foto: Markee

Advertisements
Geplaatst in internet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: