Inzicht in je publiek kan centen opleveren

Deze namiddag kennis gemaakt met Experian. Wat ik heb onthouden, is dat Experian op basis van een paar eenvoudige gegevens van bezoekers (klanten) een profiel kan maken en dat profiel geografisch kan vertalen. Je ziet (letterlijk!) op een landkaart waar je publiek (althans de personen die hoogstwaarschijnlijk interesse zullen betonen) zich bevindt. Op die manier kan je heel gericht gaan communiceren en je reclamebudget optimaal laten renderen. Hier willen we uiteraard graag meer over weten. In december volgt een tweede bijeenkomst.

Het ‘Royal Opera House’ in Groot-Brittannië is één van de klanten van Experian. BBC berichtte in 2002 over hun samenwerking.

Advertisements
Geplaatst in algemeen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: