It’s all about selling concerttickets

Live Nation wil de Amazon.com van de ticketindustrie worden. Het zijn de woorden van CEO Michael Rapino in gesprek met CNBC op 14 juli. Michael Rapino is verder optimistisch over de huidige ticketverkoop (ondanks de wereldwijde economische crisis) en de deal met Ticketmaster.

livenation_michaelrapino

Michael Rapino: “The business is really about selling concerttickets and it’s become an e-commerce business. We launched livenation.com. We sell tickets directly online. Ticketmaster does a great job at selling concerttickets. Both of us and the industry needs to change. 40% of the tickets are unsold. A recente survey we did: 60% of are fans said they would have went to a show if the knew about it. We as an industry need to do a better job increasing the awareness of the show, decreasing the ticketprice and make it a better experience online buying tickets.”

Live Nation verwacht dat de samenwerking met Ticketmaster in het tweede deel van het jaar zal bekrachtigd worden.

Advertenties
Geplaatst in algemeen, Ticketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: