Klassieke media onder druk door mobiel internet en social media

Als je de tijd hebt (en met de lange winteravonden in het vooruitzicht lukt het misschien wat tijd vrij te maken) en je wil graag weten voor welke uitdagingen de klassieke media staan, dan is het boek ‘Media Morgen’ van Jo Caudron absoluut een aanrader. In het boek belicht hij op een heldere manier de ‘bedreiging’ die het exploderende mobiele internet voor de klassieke media vormt. Hun huidige businessplan dat grotendeels op ‘interruptiemarketing’ (ongevraagde advertenties overal waar je kijkt) is gestoeld, staat onder druk. De toekomst is ‘relevance marketing’ en laat daar nu net de klassieke media niet echt goed op te scoren. In zijn boek reikt Jo Caudron aantal mogelijke oplossingen aan. Het ziet er naar uit dat de klassieke media aan zet zijn (voor ze helemaal uit het veld worden gedrumd). Of zal het allemaal niet zo’n vaart lopen. Veel zal afhangen wat de komende drie tot vijf jaar gaat gebeuren. Ze zullen het misschien niet willen toegeven, maar vermoedelijk heeft het boek sommige mediabonzen al een paar slapeloze nachten bezorgd.

Advertenties
Geplaatst in marketing, media

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

%d bloggers liken dit: