Online toepassingen bieden eventsponsoring extra dimensie

Omdat televisiekijkende voetbalsupporters nogal passief blijken te zijn (welke televisiekijker is het niet!) ontwikkelde biergigant Heineken, sponsor van de Champions League, de Star Player-app. Het doel: interactie. “Zo is Star Player een heel nieuwe manier van marketing, door een leuke beleving voor je doelgroep te maken. Al met al is het een interessante case die laat zien dat ook in marketing enthousiasme steeds meer centraal komt te staan en dat passief adverteren van een merk niet voldoende is”, aldus auteur Ellen de Lange-Ros over de app op Frankwatching. Misschien geen overdonderend nieuw inzicht, maar wel interessant is de introductie van een online toepassing als ‘tweede scherm’. Zou zo’n ‘tweede scherm’ ook werken voor festival- en concertbezoekers? Je bent op een concert en tijdens de set geeft je zakcomputer je extra informatie over het nummer dat op dat ogenblik wordt gespeeld. Of bestaat dit al, geen idee.

Advertisements
Geplaatst in interactief, Sponsoring

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: