Live Nation zet in op datamining en business intelligence

Live Nation Entertainment (aka Ticketmaster) zet sterk in op datamining en business intelligence. Het bedrijf verwierf vorige week BigChampagne dat zich specialiseert in het meten en analyseren van online consumentengedrag. In het bijzonder onderzoekt het 26-koppige team van CEO Eric Garland hoe digitaal entertainment wordt geconsumeerd en betaald. Het verwerken en interpreteren van de massale data waar Live Nation Entertainment over beschikt, moet zorgen voor een beter klanteninzicht wat op zijn beurt kan worden vertaald in bijvoorbeeld de (dynamische) prijszetting van tickets.

Gisteren werd bekend dat Eric Kaplan (ex-Warner Music Group) aan boord van Live Nation Entertainment wordt gehaald. Op zijn blog laat Kaplan weten samen met Eric Garland en Joe Fliescher van BigChampagne de schouders onder ‘Live Nation Labs’ te zetten. Vandaag raakt bekend dat de gloednieuwe divisie wordt versterkt met ‘data goeroe’ John Carnahan. “He hopes to apply the science of advertising, audience segmentation and forecasting to the practice of selling tickets”, meldt Venturebeat.com.

Advertenties
Geplaatst in cijfers, internet, marketing, Ticketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

%d bloggers liken dit: