Meer competitie voor doorverkopers op komst

Door de komst van ticketreseller Stubhub zal de competitie op de Europese ‘secondary market’ (waar tickets die op de ‘primary market’ werden aangekocht tegen woekerprijzen opnieuw worden aangeboden) sterk worden opgestookt.

Stubhub opende vorige maand een kantoor in Londen. Volgens Emerce zal het bedrijf in de zomer van volgend jaar volledig operationeel zijn op de Nederlandse markt. De stap naar Vlaanderen is daarna bijzonder klein.

Dutchcowboys meldt de lancering in verschillende fases zal gebeuren. “Nu kunnen Nederlanders al kaarten kopen voor buitenlandse evenementen. Voor het eind van het jaar zullen de eerste Nederlandse evenementen op de websites verschijnen, waarna in de zomer van 2013 ook fysieke locaties geopend zullen worden.”

Stubhub werd vijf jaar geleden door eBay overgenomen. Medeoprichter Eric Baker verliet het bedrijf in 2004 en richtte Viagogo, één van de geduchte concurrenten van Stubhub, op.

Advertisements
Tagged with:
Geplaatst in Nieuws, Ticketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: