Fysieke ticketverkoop voor Tomorrowland weinig realistisch

“Who’s in for physical tickets just get in a shop and not online! Wie is er akkoord om ticketten terug in een shop te verkopen en niet online! Qui est d’accord pour remetre la vente des ticket dans les shop et pas en ligne!

Deze voormiddag startte de ticketverkoop voor Tomorrowland 2013 en omdat de vraag – net zoals bij de vorige editie – honderden keer groter was dan het aanbod grepen flink wat mensen naast tickets. De zondebok is (opnieuw) de online ticketing. Op Facebook wordt zelfs opgeroepen om zoals vroeger tickets op fysieke verkooppunten aan te bieden. Spektakel gegarandeerd, zonder twijfel.

Wie is bereid om voor dag en dauw op te staan om aan het verkoopkantoor een plaats in de rij te gaan opeisen. Of erger nog: wie wil gaan kamperen aan het ticketloket, want het is niet ondenkbaar dat grote fans ruim op voorhand zullen aanwezig zijn.

Men meldt dat 250.000 Belgen vandaag hebben geprobeerd om tickets te bemachtigen. Waar hebben we de plaats om 250.000 mensen te verzamelen? En nee, er is geen mogelijkheid om de fysieke tickets op verschillende plaatsen te verkopen.

Wat als op de ene plaats de tickets zijn uitverkocht en er nog een rij wachtenden staat en op een andere plaats nog tickets beschikbaar zijn? Het is niet echt klantvriendelijk om mensen te laten rondrijden van het ene verkooppunt naar het andere, toch? Ook de organisator wil uiteraard vermijden dat ergens tickets onverkocht blijven.

De tickets worden dus bij voorkeur centraal verkocht. Hoelang gaat het in zo’n geval duren voor jij aan de beurt bent? Stel je voor: er zijn 90.000 tickets, elke ticketkoper bestelt 4 tickets en elke verkoop duurt 3 minuten. Als je 20 loketten voorziet, dan zijn de laatste klanten ongeveer 56 uur na de start aan de beurt.

Hoeveel extra personeelskosten zou dat betekenen? Het gaat niet alleen om de loonkost van de ticketmedewerkers, maar wellicht ook om veiligheidsmensen om alles in goede banen te leiden. Als de vraag het aanbod overtreft, is de fysieke verkoop van tickets – denk ik – niet echt een oplossing.

“Dit wordt een gigantische petitie ! deel deze pagina met zo veel mogelijk vrienden/kenissen ! WIJ BELGEN willen de oude tickets weer die je in de free record shop kunt kopen !”

Hieronder vind je de feedback van Tomorrowland in verband met de betaalproblemen die er waren.

“Unfortunately there were payment problems with Bancontact/Mister Cash for some of you. This didn’t have anything to do with the Tomorrowland ticket system itself.

At 11h12 all the Belgian Tomorrowland tickets were sold out, people that placed a ticket order before 11h12 (Paylogic order number 13708155 or below) and had a payment problem, will be able to still buy their ordered tickets in the coming days. Paylogic will contact you in person by e-mail in the next days. That’s our commitment!

People that placed a ticket order after 11h12 (Paylogic order number 13708156 or above) and had a payment problem, won’t be contacted, but have a second chance next Saturday.”

Advertenties
Tagged with: , ,
Geplaatst in ticket, Ticketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: