“Concept voorverkoop binnenkort misschien verleden tijd”

Peter Decuypere, oprichter van I Love Techno en de Brusselse club Fuse, geeft op de site van De Morgen zijn kijk op de toekomst van de vele festivals in ons land. Helemaal op het einde van het artikel heeft hij het ook over de verkoop van festivaltickets.

“Voorts gaat het concept ‘voorverkoop’ volgens mij ook binnenkort tot het verleden behoren. Je merkt dat al langer in het nachtleven, maar nu geldt dat bijna overal. Zelfs Rock Werchter kreeg vorig jaar klappen in de voorverkoop. Tickets zijn dan ook duur, en mensen willen het zekere voor het onzekere nemen. Als je aankijkt tegen drie dagen rotweer, een modderige wei en als je bovendien het ongeluk hebt dat je net de dag voordien ziek wordt, is je duurbetaalde weekend om zeep. Er is keuze genoeg op de evenementenmarkt, waardoor mensen steeds later de knoop doorhakken.”

Stof tot nadenken, want wat is het alternatief? Het (ruim) vooraf verkopen van tickets geeft organisatoren een zekere financiële geruststelling (als het goed gaat uiteraard) en bovendien is het voor logistieke operaties, veiligheid, personeelsmanagement enzovoort een belangrijke factor in de voorbereiding van een festival. Als de trend om pas heel laat tickets te bestellen zich doorzet, dan zal dat een grote(re) flexibiliteit van de organisatie vragen.

Advertisements
Tagged with: , , ,
Geplaatst in festivals, marketing, ticket, Ticketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

%d bloggers liken dit: