Moet Google zich op de ticketmarkt storten?

Op Reddit is een interessante ‘campagne’ ontstaan met de bedoeling Google aan te moedigen een alternatief voor Ticketmaster te bedenken. Het monopolie van Ticketmaster en de hoge servicekosten worden zwaar op de korrel genomen.

Om ervoor te zorgen dat het initiatief niet in dovemansoren zou vallen, vroegen de initiatiefnemers zoveel mogelijk ‘g ticket google’s alternative to ticketmaster’ in de zoekbalk in te voeren. Hierdoor verscheen de zoekopdracht vorige vrijdag in Googles Hot Searches List. De actie werd intussen ook opgemerkt door Eventbrite en Billboard.biz.

Op dit moment zijn http://www.google.com/tickets en http://tickets.google.com niet in gebruik en de kans is groot dat dit ook zo blijft. De corebusiness van Google is informatie toegankelijk(er) maken. Ik denk eerder dat Facebook zich verder zal ontwikkelen tot een geduchte speler op de internationale ticketmarkt. Als Facebook het handig aanpakt, dan mikt het op twee segmenten. De website kan de grote partijen een extra distributie- en verkoopskanaal aanbieden. Het wringt zich tussen de organisator/promoter, het ticketingbedrijf en de zaalverhuurder. Anderzijds zijn er wereldwijd een massa kleine(re) organisatoren die voor hun evenementen een ticketingsysteem nodig hebben. De samenwerking tussen Facebook en Eventbrite is een eerste stap in die richting.

Tagged with: , , ,
Geplaatst in buzz, ticket, Ticketing

Plaats een reactie